L’àmplia oferta d’activitats d’aquest any PLUS i el bon temps consoliden la 5a edició de la campanya.

Enguany, l’oferta PLUS d’activitats a la campanya d’Olotx2 i el bon temps han atret més visitants a la comarca. Mentre que l’any passat les persones procedents de comarques de Barcelona representaven un 24%, enguany han estat més de la meitat (51,2%). S’han mantingut els visitants de les comarques més properes com el Ripollès, el Gironès o l’Alt Empordà (17,5%) mentre que els residents de la Garrotxa han representat el 27,5% del total de participants. Aquestes són dades extretes de les enquestes realitzades a peu de carrer durant el dissabte 18 i diumenge 19 de febrer, i que reforcen el fet que Olotx2 és una activitat que genera una gran atracció de visitants d’arreu de Catalunya.

Aquestes dades es confirmen si mirem el nombre d’estades als allotjaments de la comarca que enguany han arribat a 1.056, un 19% més que el 2016. Per tant, en aquesta edició i de mitjana per a les tres nits s’han venut el 80% de les estades a tota la comarca i en el cas d’Olot, s’ha assolit una ocupació del 92,6% la nit del dissabte 18 de febrer. L’impacte econòmic generat pels allotjaments ha ascendit a un mínim de 67.540 €.

Pel que fa a l’oferta gastronòmica s’han fet 10.773 àpats, un 15,7% més que el 2016. Més d’un restaurant ha arribat gairebé els 800 àpats servits durant el cap de setmana i la majoria ha hagut de desestimar les reserves d’última hora per no poder garantir un bon servei. L’impacte econòmic generat pels restaurants ha estat d’un mínim de 296.920 €, essent un 9,4% superior al 2016.

En el cas de les activitats, l’oferta PLUS d’enguany, han estat molt sol·licitades i la majoria han tingut més del 90% d’ocupació com és el cas dels segways, les bicicletes elèctriques o la visita guiada DO olotina del diumenge 19 de febrer. La campanya es va inaugurar amb l’espectacle de Berto Romero al Teatre Principal d’Olot que va exhaurir les entrades, seguint amb els concerts de petit format durant el dissabte a la tarda (unes 950 persones en diferents espais del centre de la ciutat) i el concert de El Pot Petit per a públic familiar el matí de diumenge que va reunir unes 1.500 persones a la plaça Major d’Olot. Es calcula que l’impacte econòmic de les activitats ha ascendit a uns 9.500 €, tenint en compte que els concerts del fil musical i de El Pot Petit eren gratuïts.

 

Pel que fa a les dades recollides des de la pàgina web www.olotx2.cat, un total d’11.638 usuaris han generat 20.168 sessions, visitant un total de 73.998 pàgines. D’aquests usuaris, el 37,02 % procedeix de la província de Barcelona i el 27,74 % de la de Girona. Quant a les dades facilitades per l’Oficina de Turisme d’Olot, destaca el 57,6% d’augment en el nombre d’atencions de visitants, essent el perfil de les persones ateses sobretot parelles (38,1%) i famílies (31,5%).

L’impacte econòmic global generat per la campanya s’ha estimat en un mínim de 455.895 € (un augment del 5% respecte la darrera edició), tenint en compte dades recollides per part dels allotjaments, restaurants i activitats participants, a part dels sondejos realitzats a comerços i altres establiments de serveis de la ciutat. Aquesta dada significa que per cada 1 € invertit des del sector públic a la campanya s’han retornat 14,25 € als sectors participants (un increment de l’11,56% respecte el 2016).

“Més enllà de l’impacte econòmic, la satisfacció per part dels participants de l’Olotx2 ha estat del 93%” ha explicat el regidor de Promoció de la Ciutat, Estanis Vayreda fent referència al resultat de les enquestes rebudes (un total de 150). Vayreda ha afegit que “aquesta cinquena edició ens demostra que l’Olotx2 s’ha consolidat com a esdeveniment que aposta per la qualitat de l’oferta que tenim al llarg de tot l’any i que cada any arriba a generar impacte a més sectors de la ciutat i comarca”.