L’estudi d’impacte que, per primera vegada ha tingut l’esdeveniment, confirma que malgrat les previsions de mal temps, l’Olotx2 està plenament consolidat. Tot i les anul·lacions d’última hora, els participants s’han mantingut en relació al 2015 i un 70% del públic repeteix l’experiència.

El 24% dels 13.973 visitants de l’OLOTX2 han arribat procedents de la ciutat de Barcelona i la seva àrea metropolitana, el 20% de comarques properes (Gironès, Ripollès, Osona, Alt Empordà i Pla de l’Estany)  mentre que la resta han estat veïns de la comarca de la Garrotxa. Tot i que les previsions de mal temps han provocat anul·lacions, el número de visitants s’ha mantingut en relació a l’edició del 2015 ja que el públic local ha compensat la davallada de visitants de fora la comarca.

Els allotjaments han rebut anul·lacions de darrera hora, però han pogut traslladar aquesta situació en oferir el seu servei en altres caps de setmana pactats amb els clients. Durant l’OLOTX2 d’aquest 2016 han ofert un total de 1645 estades, un 17,5% més respecte el 2015. D’aquest total, s’han reservat 887 estades. Per tant, en aquesta edició s’han venut el 53,92% de les estades a tota la comarca. En el cas d’Olot, s’ha assolit una ocupació del 67,8% i l’impacte econòmic generat pels allotjaments ha estat de 32.170 €.

Pel que fa a l’oferta gastronòmica, s’han fet 11.180 àpats, un 3,5% més respecte el 2015, dels quals se n’han venut 9.309, un 83,26% de l’oferta. Més d’un restaurant ha superat els 800 àpats servits durant el cap de setmana i la majoria ha pogut reocupar les reserves anul.lades amb els visitants d’un dia i d’última hora. L’impacte econòmic generat pels restaurants ha estat de 271.384 € ja que, segons els restauradors, molts visitants han consumit més extres al menú.

En el cas de les activitats, les visites guiades proposades han estat molt ben rebudes i no hi ha hagut anul·lacions de darrera hora (110 persones), tant a les de l’església de Sant Esteve com a la dels Museus. La pluja, però, sí que va obligar a suspendre la visita de coneixement dels arbres organitzada pel Museu dels Volcans. 250 persones han visitat els Museus d’Olot coincidint  amb l’entrada gratuïta d’aquest passat cap de setmana.

L’OLOTX2  també oferia una programació musical amb concerts de petit format. Durant el dissabte, unes 450 persones van participar dels concerts que van tenir lloc a diferents espais del centre de la ciutat i 500 més de la proposta del Lax’n’Busto per a públic familiar del diumenge al matí a la sala El Torín.

Pel que fa a les dades recollides des de la pàgina web www.olotx2.cat,  un total de 14.295 usuaris han generat 24.755 sessions visitant un total de 94.286 pàgines. D’aquests usuaris, el 31,64% procedeix de comarques de Barcelona i el 30,12% de Girona. Quant a dades extretes de xarxes socials de Turisme Olot, cal remarcar que s’han generat un total de 25 publicacions, arribant a 70.130 persones i aportant 1502 reaccions entre likes, comentaris i comparticions.

L’impacte econòmic global generat per la campanya a la ciutat d’Olot s’ha estimat en 434.196,81€,  tenint en compte les dades recollides per part dels allotjaments, restaurants i activitats participants, a part dels sondejos realitzats a comerços i altres establiments de serveis de la ciutat. Aquesta dada significa que per cada 1 € invertit des del sector públic a la campanya s’han retornat 12,77 € als sectors participants. El regidor de Promoció Econòmica, Estanis Vayreda, ha explicat que “l’estudi determina que l’Olotx2 té una gran eficiència pressupostària perquè és un esdeveniment que, a partir dels recursos que hi destinem, genera un gran impacte”.  Vayreda ha assegurat que “tenim intenció d’aplicar aquest estudi a altres esdeveniments de la ciutat per conèixer amb exactitud el seu ressò”.

En aquesta edició, la valoració de l’OLOTX2 es basa en l’estudi d’impacte propi que ha tingut l’esdeveniment i que ha anat a càrrec de l’empresa Baldrick&Munitz. Ha consistit en un sistema de recollida d’enquestes als allotjaments, restaurants i assistents a les activitats musicals organitzades durant el cap de setmana a la ciutat, a més de la recollida de dades resultants dels 11 comptadors de carrers situats al centre d’Olot (comparant els passants del cap de setmana anterior a la campanya i el de l’esdeveniment per sí sol). Per altra banda, també s’ha comptat amb la col·laboració de recollida de dades i opinions sobre la campanya a través de l’Associació Turisme Garrotxa i l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa, els quals tècnicament tenen el contacte directe amb els empresaris participants.